Elisa suhtumine vanuritesse on väga jõnk. Harjumaal Vaidas elav 77-aastane Anu Ivask ei mõista, miks ta sai Elisalt 800-kroonise mobiiliarve, kui räägib tavaliselt kuus 100–200kr eest.
Lugu algas nelja aasta eest, kui Ivaski vana Nokia ei võimaldanud enam välja helistada. Tuli välja, et telefonifirma oli ahne ja tahtis vanainimeselt rohkem raha saada.
Kui Ivaski nooremad sugulased hakkasid asja uurima, selgitasid nad välja, et asja taga oligi Elisa. Firma oli telefoni kuu keskel n-ö kinni pannud, kuna kuulimiit olla täis räägitud. Elisa (toonase Radiolinja) teenindaja järgi räägitud kuu jooksul 746kr eest ning enne arve tasumist nad taskutelefoni lahti tegema ei soostunud. See jutt oli aga vägagi imelik, kuna vanainimese kõnede limiidiks oli määratud 400kr.
Kõnede eristusest selgus, et vanaproua oli lisaks tavapärastele kuni pooleminutilistele kõnedele teinud pea nädalase vahega kaks paaritunnist kõnet, ühe suvalisele tundmatule numbrile, teise oma tütrele. Ainuüksi need kõned olid maksnud 476kr. Neid kõnesid polnud aga kunagi tehtud!
Veelgi hullem — eristuse järgi tegi vanaproua kahetunnise kõne kestes lisaks kaks lühemat kõnet!
Kui helistati uuesti nimetatud suvalisele numbrile, saadi sealt vastus, et nemad ei ole vanaprouaga ega kellegi teisega säärast pikka kõnet pidanud ega tunnegi teda.
Elisa—Radiolinja esitatud üliarved maksti viiviste kartuses ära, kuid telefonifirma poolt koorida saanu lähisugulased otsustasid, et asja sinnapaika ei saa jätta.
Elisale saadetud kirjale said nad vastuse, et kui nii pikki kõnesid pole väidetavalt tehtud, on tõenäoline, et kõned jäid lihtsalt kogemata lõpetamata ja kõneaeg jäi võrgus n-ö jooksma. Vastuses väidab firma sedagi, et ehkki Nokia konkreetsel telefonitüübil puudub kõne ootele jätmise funktsioon, on see selle telefoni puhul siiski tehniliselt võimalik, kui ühe kõne ajal valida teine number. Seda tegevust toetavat kõik mobiiltelefonid.
Anu Ivaski tütar Rita Kaljus ei ole enda sõnul emaga kaks tundi järjest kõnelenud ja tema hinnangul on ebatõenäoline, et nad mõlemad korraga unustasid kõne pärast lõppu katkestamata – kui katkestab üks, katkeb kõne ka teisel.
Elisa on välja pakkunud võimaluse, et kõned jäid kogemata lõpetamata. Mobiiltelefonidega tegeleva Mobil Trade'i spetsialist Andrus Jõgeva aga ütles, et Elisa ehk endise Radiolinjaga on sarnaseid asju ennegi juhtunud. “Tean vähemalt kahte juhtumit, kus Nokia telefon saatis ühe öö jooksul ühele ja samale numbrile nelisada SMS-i. Ka toona süüdistati selles Radiolinja klienti.”
Teabelätteks on Postimehe lugu (siin) ja Eesti Tarbijakaitse Liidu ülevaade (siin)
No comments:
Post a Comment