2.5.15

Elisa sooritab reklaamipettusi. Jälle!

Meelituskõned Elisalt

Jüripäeva ennelõunal helistas mulle EMT-võrku numbrilt 6849758 keegi, kes tutvustas ennast Margitina Elisast. Tundis huvi, kas mul on nutitelefon ja palju mul kulub kuus. Rääkis—vestles kaua aega, pakkus kuuks 17 tundi kõneaega kõikidesse võrkudesse 2€ eest, hinna sees ka võimalus saata 100 sõnumit. Arvas, et ma ikka kindlasti peaksin liituma nendega.

Elisa/Radiolinja helistas Tallinnast pühapäeval Puhja pensionära MS-ile ja pakkus 10 tundi kõneaega 1 kuuks üheainsa euro eest!

Mis siis juhtub, kui Elisat usud?
Siit näeme kasumlikkust. Ühe eurosendi eest saab kõneaega kõvasti üle 5 minuti ehk kõneminut maksaks vanas vääringus alla 3 kroonisendi. Kas see soodus elu pärast lepingut ka nii ilus paistab, ei usu. Sest suuline leping nagu suuline reklaamgi pole kärbsemustagi väärt. Sama tõestab ka järgmine lugu.


Segadus, segadus, segadus ja...
Lõputu jama meelitaja Elisaga. Üks samuti maal elav pere muutis paketti, mida Elisa/Radiolinjast telefonitsi pakuti ja millega nad mõtlematult nõustusid.

Lugu sai alguse, kui Elisa pakkus kliendile telefonitsi uut paketti, mis sisaldas 4G-internetti. Pereema ütles kõne peale, et mõtleb veel, sest paketi saamiseks oleks tulnud sõita esindusse ning anda nõusoleku kohta allkiri. Poja väitel võeti pärast järelemõtlemist Elisaga ühendust ning anti teada, et uut paketti nad siiski ei soovi. Elisa aga aktiveeris kohe kõne järel uue paketi ja väidab tagantjärele, et paketivahetuseks ei tulegi sõlmida allkirjastatud lepingut, piisab Elisa ja kliendi suulisest kokkuleppest. See tähendab telefonijutu käigus!


Suulise lepingu lõks

Nii sattus klient lõksu, kus lepingut saab sõlmida küll telefonitsi, aga sellest taganeda sama lihtsalt enam mitte. Perepoeg ütles, et Elisasse helistasid nad kümne minuti pärast veel korra ning sealt öeldi, et teave antakse õigele inimesel edasi ning pakett muudetakse tagasi.

Nüüd väidab Elisa hoopis, et paketti saab tagasi vahetada klient ise või teine inimene tema eest ja sedagi ainult sel juhul, kui tal on kas notariaalselt kinnitatud volitus, kliendi poolt eelnevalt digitaalselt allkirjastatud ja Elisale saadetud volitus või on klient andnud täisvolitused kasutajale Elisa iseteenindusbüroos. Kliendi pereliikmete sõnul helistasid nad Elisasse paari nädala jooksul veel mitu korda. Alles pärast kümnendat kõnet vastas naisterahvas kinnitusega, et nüüd on pakett eemaldatud. Perepoeg helistas enda sõnul iga päev uuesti ning igal korral tuli seletada uuesti ka olukorda.

Teave on kogunenud isiklikest ja tuttavate kogemustest, samuti PM Tarbijast-24 29. aprillil 2015

No comments: