17.8.14

Elisa kaotas kohtus... Jälle!

Skeemitamise tõttu kliendi kohtusse kaevanud Elisa kaotas vaidluse ning peab nüüd maksma kliendile kohtukuludeks 1600€.

Sariahistaja Elisa
Elisa (endine) klient Erki tõdes nördinult, et temaga ei ole veel ükski ettevõte nii ebaviisakalt käitunud. «Mind ahistati, ähvardati, rünnati advokaatide armeega ja kaevati lõpuks kohtusse.»

Kui Erki oli Elisas võrgus olnud kaks aastat, otsustas ta senise kallima paketi odavama vastu välja vahetada. Ta valis «Nutikalt piiramatu 8» kõnepaketi, mis maksab 8€ kuus. Kuutasu sees on tuhat kõneminutit ning pärast tasuta minutite täitumist maksab kõneminut ühe sendi.

«Kuna oli odav, siis ma helistasingi palju ning maksin arve alati ära. Elisa arvas siiski, et ma räägin liiga palju ja hakkas mu kõnesid piirama – esialgu võis kõne pikkus olla kaks tundi, seejärel pool tundi, siis kümme minutit, ning lõpuks sain ühe minuti kaupa helistada, mis on täiesti jabur. Nende enda paketi nimi on ju 'piiramatu'. Tundsin end täiesti petetuna.»

Ehkki Erkil oli tähtajaline leping, keeras Elisa tal kõned kinni. Mullu vahetult enne jõule kirjutas Elisa klienditeenindaja, et kui ta tahab veel rääkida, saab ta seda teha uue aasta alguses.

Leppetrahv
Erkil oli veel ka järelmaksuga telefon, kuid kuna helistada polnud enam võimalik, maksis ta telefoni kinni, et teise operaatori juurde minna. Talle tuli aga täieliku üllatusena, et Elisa hakkas lepingu ennetähtaegse lõpetamise eest veel leppetrahvi nõudma.

«Nemad panid mu kõned kinni, mina neile midagi võlgu ei olnud, aga ikka nõuti 63-eurost leppetrahvi.»

Erki pöördus seejärel tarbijakaitseameti poole. Kohe ta sealt abi ei saanud.

«Samal ajal pommitas Elisa mind oma absurdsete nõuetega edasi ja ähvardas mind maksehäireregistrisse panna. Minuga suheldi, nagu ma oleks kriminaal, mille peale ma ütlesin, et ei ole neile midagi võlgu ja ma põhimõtteliselt ei maksa midagi – nemad rikkusid lepingutingimusi, mitte mina.»

Kuna tarbijakaitseamet teda aidata ei saanud, pöördus Erki tarbijakaebuste komisjoni. Ent päev enne komisjoni otsust andis Elisa kliendi kohtusse.

«Elisa oli vahepeal täieliku absurdsuse välja mõelnud. Nüüd nõudsid nad mult kokku juba 1625€ – nii leppetrahvi kui ka mingi arusaamatu kahju tekitamise eest. Et ma olen nende võrku koormanud ja kuidagi kahju tekitanud. Ma ei saa aru, mis õnnetu mobiilivõrk see on, mida üks inimene ühe telefoniga saab nii palju koormata!»

Võit
Poolteist aastat hiljem sai Erki kohtus Elisa üle võidu. Kohtuotsuses seisab, et Elisa Eesti AS-i hagi kahju hüvitamise nõudes tuleb jätta rahuldamata ning Elisa peab kandma tsiviilasja menetluskulud.

«Kohtuotsus ütles selgelt, et Elisal pole õigust minult midagi nõuda. Ja seda, et piiramatu paketi tingimuste järgi võib inimene rääkida nii palju, kui ta soovib. Maksin enda arved kenasti ära ja see on minu enda asi, kas ma kasutan telefoni beebimonitorina või kui palju sõpradega räägin.»

Allikas Tarbija-24

No comments: