16.7.08

Tarbijakaitse paljastas poodide ahnust


Eesti Tarbijakaitseamet kontrollis 526 kauplust ja avastas, et 114 selvepoes nõuti ostjalt kassades hoopis rohkem raha kui lubas müügisaalis kaubale välja pandud hind, vahendab 15. VII 2008 SL Õhtuleht.

Kõige enam rikkumisi leiti Saaremaa Rae kaupluses, kus 30% toodete eest küsis kassapidaja kõrgemat hinda. Sarnase ahnusega pälvis teise koha Leedu kapitali osalusega Maxima kauplus Harjumaal Kiili vallas, kus see näitaja oli 20%.

Olge ettevaatlikud, hoiatab SL Õhtuleht ja lisab:

Üle viiendiku hinnasilte valetab!

Rimid ja Säästumarketid, mis kuuluvad ühele ja samale omanikule Rimi Food Eesti AS, said tarbijakaitse kontrolli kogeda 60 juhul ja rikkumisi leiti 19 poes. Kõige pisem hinnavahe oli 10 senti, aga kõige suurem avastati L`Oreali kreemikomplekti puhul: müügisaalis rippus hinnasilt 125 krooni, kassas aga nõuti 249kr oma kaks korda rohkem!

NB! Ostjal on õigus nõuda kaupa reklaamitud hinna eest

Kui pood sellest keeldub, on mõistlik kaubast loobuda. Igatahes tasub tõsta lärmi, see tagab vastutuleku pettuse hüvitamisel. Tarbijakaitse soovitused on tagasihoidlikumad ja seisnevad lühidalt järgnevas:

*** Tarbijal tasub poes hindade puhul tähelepanelik olla ja pettuse avastamisel lahendada see koheselt, kassa juurest lahkumata

*** Kui pettus või eksitus ilmneb alles kodus, tasuks kiiresti pöörduda müüja poole ning nõuda talt koheselt lepingu (ostu-müügi tehingut märkiva tšeki) tühistamist

*** Kindlasti tuleb säilitada ja ette näidata niihästi konkreetne toode kui ka selle kohta käiv ostutšekk

Kui kassiir lööb ostutšekile kõrgema hinna, siis müüja sellist tegu käsitab Tarbijakaitseamet ostja eksitamisena ning toetab tarbija õigust sellise eksimuse mõjul tehtud tehingut tühistada ehk teisisõnu võib tarbija ostust loobuda. Lepingu tühistamine tähendab Tarbijakaitseameti käsituses seda, et tarbija tagastab ostetud kauba ja müüja selle eest võetud raha.

Ahned rootslased

Kampaania tuvastas vähem rikkumisi Selveri poeketis, kus kahekümne kahest kontrollitud tootest vaid kolm olid vale hinnaga.

Pettustega kõige enam silma paistnud poekettide omanik Rimi Food Eesti AS on Rimi Balticu tütarettevõte. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Rimi Eesti käive on käesoleva aasta iga kuu kohta keskmiselt 420 miljonit krooni, mis annab siinse jaekaubanduse turuosaks neljandiku.

Igas kaupluses võtsid inspektorid juhuvalikul ette 20-30 toidu- ja tööstuskaupa, kusjuures tähelepanu pöörati soodusmüügi hindade õigsusele.

Tühised karistused

Tarbijakaitseametisse oli hinnaerinevuste kohta laekunud mitmeid järelpärimisi ning kaebusi, mistõttu amet otsustas hindade kontrollimise kampaania kasuks. Tarbijakaitseamet määras kauplustele 83 rahalist karistust, trahvisumma oli keskmiselt 455kr.

Petturist müüjatele ega poodnikele ei mõju miski paremini kui tähelepanelik ja nõudlik ostja.


Loe ka Mari-Leen Albersi lugu “Hinnasildid valetavad

No comments: