1.6.08

Lihtsalt taskutelefon

India telekomifirma tahab turule tuua 20$ (199kr) maksva säästumobiili ning loodab neid juba esimesel aastal müüa 10 miljonit.

Spice Ltd tutvustas märtsis rahvatelefoni, millest vähemalt III maailmas võiks saada müügihitt. Väliselt meenutab see mänguvasarit: numbriklahvid suured ja loetavad, ekraan aga sootuks ära jäetud. Ei mingit klappi ega liugurit. "Ainult telefon," ütleb ka Spice’i tegevjuht Bhupendra Kumar Modi.

Firma loodab säästutelefone müüa vähemalt sama palju kui Apple oma müügihitti iPhone'i: algusaastal 10 miljonit ning saavutada aastaga vähemalt 1% mobiiliturust. Tarbijaid leidub Iraagist Indoneesiani, sihtgruppi hinnatakse 2,5 miljardile inimesele. Esialgu piisab aga pelgalt Indiast: seal müüakse 7 miljonit taskutelefoni iga kuu.

Värskete mobiiliturgude vallutuskava on ka Nokial, LG Electronicsil ja Samsungil. Mis peaks eristama India uustulnukat kogenud haidest, kelle katseid rahvatelefoni teha pole krooninud edu? Vanad võtsid aluseks keskmise hinnaklassi taskutelefoni ja asusid selle võimalusi kärpima.

Aga India tehnogurud on oma telefonile välja töötanud erilise kiibi, varustanud ekstra loodud akuga ja veel enam ka hind 20$ pole neile alampiir. "See on alles algus. Me võime hinda allapoolegi lasta," lubab Modi.

(Edasi algtekst )

A cellphone with no flips, no folds - just a very low price

It looks a bit like a child’s toy, a walkie-talkie circa 1975, a cheap plastic throwback to the good old days when telephones were made for talking.

But to Spice Ltd., a telecommunications company in the world’s fastest-growing phone market, this new product embodies the latest, greatest innovation in cellphone technology today: a handset priced at less than $20.

Spice, which is based in Noida, India, unveiled what it is branding “the People’s Phone” at a wireless industry conference in Barcelona last month. The handset is an anomaly among mobile phones today: The number keys are big and bold. It is chunky and has no color screen - in fact, it has no screen at all. Nothing about it flips, folds or slides. It is, as Spice’s chairman, Bhupendra Kumar Modi, described it, “just a phone.” […]

And Spice, which is listed on the Bombay Stock Exchange, is not the only company looking at cheap handsets. In Barcelona, Nokia also introduced new “emerging market” models, and LG Electronics and Samsung are moving strongly into the low end as well. Some analysts argue that the most ferocious market share battles this year will take place not among the high-end “smart phone” category but down in the entry-level devices.

Read more...

Teabelätted:

International Herald Tribune & SL Õhtuleht



No comments: